Lees meer over Tim Wallace

Tim Wallace is een 40-jarige bekroonde fotograaf uit het Verenigd Koninkrijk. Zijn werk wordt vaak omschreven als conceptueel en dramatisch.

Tim werkt internationaal met veel high-end merken en klanten zoals Aston Martin, Land Rover, Jaguar en Morgan in het Verenigd Koninkrijk, en voor Kenwood en Audi in de Verenigde Staten. Zijn werk is wereldwijd gepubliceerd en werd tentoongesteld in het befaamde 'Victor' boek, een wereldwijd en veelgeprezen toonaangevend magazine. Hij werd onlangs benoemd als een van de UK's meest creatieve fotografen. In de VS beschreef Scott Kelby Tim onlangs als een van de tien meest invloedrijke fotografen in de wereld. Tim is meer rechttoe rechtaan, een man die bekend staat om zijn down to earth houding en hij staat met beide benen op de grond. Zijn wens om creatief werk te produceren is er een waar hij door aangetrokken werd op jonge leeftijd, waar hij voor het eerst een camera pakte. "Fotografie is voor mij gewoon een creatieve passie. Het vermogen om licht en vorm te gebruiken om iets vast te leggen in een beeld wat ik zie in mijn eigen verbeelding..."

Hij is de winnaar van vele prijzen, waaronder International Advertising Fotograaf van het Jaar, UK Motor Industry Fotograaf van het Jaar, Hasselblad Fotograaf van de maand, Professional Photographer of the Year evenals het ontvangen Distinction Awards voor zijn werk uit dergelijke professionele boards zoals de RPS. Tim's bedrijf Ambientlife werd onlangs geëerd in de Best New Business Awards en won de 'Best new Creative Business Award', iets waar hij erg trots op is en een bewijs van zijn toewijding richting klanten en zijn werk op het gebied van commerciële fotografie. 

"I plan to live forever, so far so good..."